فرمانده نیروی قدس سپاه: شهید امیرعبدالهیان صدای رسای مقاومت بود انصراف علیرضا زاکانی از ادامه رقابت انتخاباتی (۷ تیر ۱۴۰۳) نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان: آرای مردم را حق‌الناس می‌دانیم و از آنها پاسداری می‌کنیم ۶۳ شعبه آماده اخذ رأی از مردم شهرستان طرقبه شاندیز در روز انتخابات است مشهد با ۱۹۲۰ شعبه اخذ رای، بیشترین شعب را در خراسان رضوی دارد | نتایج انتخابات به صورت متمرکز از طریق وزارت کشور اعلام می‌شود ادارات ثبت‌احوال سراسر کشور در روز انتخابات، فعال هستند وزیر کشور: تعرفه‌های انتخابات به سراسر کشور ارسال شد سرافرازی یعنی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح | نگاهی به بیانات رهبری درباره انتخابات از ۱۴ خرداد تا ۵ تیرماه استاندار خراسان‌رضوی: استخدام در نظام جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌ها متفاوت است استخدام بیش از ٢٠ هزار نفر طی دو سال اخیر در دستگاه‌های مختلف دولتی در خراسان‌رضوی من به سیدابراهیم رئیسی رأی می‌دهم دعوت شورای اسلامی شهر مشهد از مردم برای شرکت در انتخابات رئیس‌پلیس فتا از رصد عدم تبلیغات ستاد‌های انتخاباتی در فضای سایبر از ساعت ۸ صبح امروز خبر داد ۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز است پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۷ تیر ۱۴۰۳) مشهد کانون انتخابات در آخرین روز تبلیغات ریاست‌جمهوری + فیلم پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ براساس نظرسنجی ایسپا (۶تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۵۰۲۶
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم
استودیو انتخابات خراسان‌رضوی ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدهادی طباطبایی، رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی، با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مکان استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، بلافاصله در استان خراسان‌رضوی کمیته انتخابات آغازبه‌کار کرد. وزیر کشور روز ۷ خرداد ماه دستور شروع انتخابات را صادر کردند که همان روز ستاد انتخابات تشکیل شد و به طور رسمی، ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آغازبه‌کار کرد.

وی افزود: با تشکیل ستاد انتخابات، مکلف شدیم هیئت‌های اجرایی را انتخاب کنیم. ۳۰ نفر از معتمدین معرفی شدند. تعداد معتمدین در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸ نفر بودند که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی ادامه داد: تعداد ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در کل استان مستقر شده‌اند که از این تعداد، ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت، هزار و ۵۹ شعبه سیار، ۲ هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و هزار و ۷۴۶ شعبه روستایی هستند.

طباطبایی با بیان اینکه بیشترین شعب با تعداد هزار و ۹۲۰ شعبه در مشهد و کمترین شعب با ۳۹ شعبه در شهرستان‌های کوچک‌تر هستند، گفت: تعیین اعضای شعبه وظیفه هیئت اجرایی است که اعضای شعبه نیز معرفی شده‌اند. با عنایت به فضای معنوی ایجادشده و نشأت‌گرفته از شهادت شهدای خدمت، قطعاً انتخابات با اقبال بیشتری مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش نمایندگان فرماندار صورت گرفت و چنانچه کاربر و نماینده فرماندار در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ضعیف بودند، غربالگری شدند، افزود: به ازای هر ۱۰ شعبه، یک بازرس داریم. هریک از نامزد‌ها می‌توانند یک نماینده در شعبه داشته باشند. نمایندگان نامزد‌ها تا ۵ روز مانده به انتخابات، فرصت دارند نمایندگان خود را برای هر شعبه ثابت معرفی کنند.

اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی

معاون سیاسی استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۸۴ هیئت اجرایی داریم که ناظر بر انتخابات هستند، بیان کرد: جلساتی با رئیس ستاد نامزد‌ها داشتیم. کلیه امکانات تبلیغات برای نامزد‌های انتخابات، به‌لحاظ محیطی، محلی، نشست و میزگرد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تعهد کردیم مانند انتخابات مجلس انتخاباتی سالم، بی‌دغدغه و با‌ امنیت کامل را برگزار کنیم، عنوان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیرماه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و تا ۶ عصر ادامه دارد که به دستور وزیر کشور، تا ساعت ۱۲ شب قابلیت تمدید دارد.

طباطبایی با بیان اینکه دستگاه‌های تشخیص‌هویت جهت به‌روزرسانی به تهران ارسال شده است، گفت: حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر حائز شرایط رأی‌دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی هستند. تعرفه‌های اخذ رأی پیش‌بینی شده و تمامی ملزومات شعب به شهرستان‌ها ارسال شده است.

وی افزود: در انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم عزیز فقط با ارائه دو مدرک شناسایی شناسنامه یا کارت‌ملی می‌توانند رأی بدهند. در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۸۵درصد مراجعه‌کنندگان با کارت‌ملی رأی دادند.

پیش‌بینی مشارکت ۶۰درصدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی ادامه داد: توافق‌نامه طرح میدان ۱۴۰۳ با هدف آموزش جامعه، شناسایی و سیاسی نوجوانان انجام شده است. درخواست انتخابات الکترونیکی دادیم ولی تهران موافقت نکرد؛ چون زیرساخت‌های لازم فراهم نبود. انتخابات در هیچ استانی به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار نخواهد شد.

طباطبایی درخصوص تعداد تعرفه‌های اخذ رأی بیان کد: تعداد ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه در خراسان‌رضوی پیش‌بینی شده است. ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه به ۸۴ حوزه انتخابی استان ارسال شده است و مابقی به تعداد ۴۳۰ هزار تعرفه در مخزن استان نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم استفاده شود.

وی افزود: ۵۴/۶ درصد مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل مشارکت داشتند و با توجه به رقابت بالای نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳، پیش‌بینی می‌شود تا ۶۰ درصد مشارکت در خراسان‌رضوی داشته باشیم. متولدین ۸ تیر ۸۵ به پایین می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

حضور کاندیداهای ریاست‌جمهوری در مشهد

معاون سیاسی استاندار خراسان‌رضوی گفت: چهار نامزد ریاست‌جمهوری امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برای روز چهارشنبه (۶ تیر ۱۴۰۳)، در یک مکان درخواست حضور در مشهد دادند، پذیرای همه نامزد‌های انتخابات هستیم ولی به‌لحاظ تدارک امنیتی برای نامزد‌ها و طرفدارانشان، باید مکان و ساعت هماهنگ شود تا تداخلی ایجاد نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->